Na de introductie van de RS en een afgezwakte ‘S’ variant voor A2-rijbewijshouders, heeft Triumph nog een derde variant van de Street Triple in petto. De ‘R’ lijkt op het eerste zicht een erg capabele, straf geprijsde middenklasser.

Het 765cc driecilinderblok dat we kennen uit de Street Triple RS werd voor deze gelegenheid getuned naar 118pk bij 12.000 o.p.m. en 77Nm bij 9.400 toeren. Het opvallende aan de R is dat hij een relatief basic uitrusting krijgt, waardoor het prijskaartje onder de 10.000 euro blijft in België en onder de 12k in Nederland. Of je dan nog een beetje wil bijleggen om toch voor de modernere RS te gaan, is je eigen keuze, maar iets zegt ons dat de combinatie van het oldschool dashboard, de typische looks, een up-down quickshifter en het 765cc blok ruimschoots volstaan om de heerser van het middenklasse naked-segment te worden.

Persbericht:

DE ENIGE ECHTE STREET FIGHTER

Triumph heeft de meervoudig bekroonde Street Triple R voor 2020 nog verder verbeterd. Het design is aangescherpt en de verbeterde zithouding en wielophanging geeft de rijder meer controle dan ooit. Het high-performance 765 cc-motorblok met Euro 5-certificering en kenmerkende soundtrack reageert nog beter op het gas en levert zijn piekvermogen van liefst 118 pk (86,7 kW) bij 12.000 toeren per minuut. Een fijne meevaller: de vanafprijs van de nieuwe Triumph Street Triple R is verlaagd. De nieuwe Street Triple R staat vanaf april bij de dealer voor een prijs van € 9.500,- in België en € 11.600,- in Nederland.

Alerter high-performance 765cc blok

  • Toonaangevende, opwindende driecilinder-prestaties
  • Bijzonder hoog vermogen en koppel, ongeacht toerental
  • Piekvermogen van 118 pk (86,7 kW) bij 12.000 toeren per minuut
  • Piekkoppel van 77 Nm bij 9.400 toeren per minuut
  • Meer responsief gevoel, dankzij 7% verminderde rotatietraagheid
  • Rijk en diep driecilindergeluid met een opwindend inlaatgeluid
  • Volledig Euro 5 gehomologeerd
  • Transmissie met slipper clutch en bekrachtigde koppeling

Hoogwaardige componenten

  • Geoptimaliseerde remmen met first class Brembo-remklauwen
  • Volledig instelbare Showa-vering
  • Pirelli Rosso III high-performance straatbanden
  • Nieuwe Triumph Shift Assist quickshifter voor op- en terugschakelen zonder gebruik van de koppeling
  • Drie rijmodi (Road, Rain en Sport)
  • ABS en tractiecontrole
  • Wendbaar en neutraal rijgedrag van Street Triple R nog verder verbeterd

Agressieve styling

  • Opvallende dubbele LED-koplampen
  • Sportief en eigentijds ogend bodywork
  • Compact en stijlvol uitlaatsysteem
  • Gerestylede zijspiegels met verbeterde instelbaarheid
  • Iconisch Street Triple karakter en stijl
  • Nieuwe kleuren met kenmerkend rood achter subframe

Toegankelijker en betaalbaarder

  • Goedkoper: prijs in België verlaagd naar € 9.500,- en € 11.600,- in Nederland
  • Low Ride Height (LRH) variant beschikbaar met zithoogte van 780 mm

Meer dan 60 originele accessoires voor extra prestaties, bescherming, comfort en stijl

  • Nieuwe scrollende LED-richtingaanwijzers
  • Nieuwe waterbestendige bagage met snelkoppelingsmontagefunctie
  • Nieuwe, op de kleur afgestemde belly pan en buddyseat cover, plus een nieuw fly screen
  • Nieuwe spiegels en reservoirs
  • Arrow slip-on uitlaat, verkorte kentekenplaathouder, verwarmbare handvaten &  paddock stand nokken


Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor 
iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts