Triumph heeft een nieuwe Daytona gepresenteerd op de Silverstone MotoGP manche. Het gaat om een exclusieve gelimiteerde oplage die een Moto2 motorfiets moet benaderen, maar zich vooral op vlak van elektronica onderscheidt van de vorige generatie Daytona.

De Daytona Moto2 765 Limited Edition is Triumphs’ meest exclusieve racer die waarschijnlijk ook de komst van een nieuwe Daytona aankondigt. Vooralsnog moesten liefhebbers van het merk het stellen met de Street Triple RS die over hetzelfde (maar anders getunede) motorblok beschikt.

Wat maakt de nieuwe Daytona LE zo exclusief? Wel, naast Brembo Stylema remmen, een volledig titanium Arrow uitlaatlijn, een full TFT-dashboard, up/down quickshifter en een volledig instelbaar elektronicapakket is er het 765 motorblok dat getuned werd tot 130pk bij 12.250 toeren en 80 Nm bij 9.750 toeren dankzij een hoop interne aanpassingen. Voor de vering blijven de Engelsen bij de vertrouwde Öhlins componenten die we eerder al op de vorige Daytona zagen.

In het persbericht van Triumph dat je hieronder kan teruglezen klinkt dat allemaal erg vet, al blijft het dus slechts een vermogenswinst van 2 pk ten opzichte van de ‘oude’ Daytona en geen overweldigende meerwaarde t.o.v. de andere supersports. Toegegeven, de Japanse concurrentie is minder exclusief, al hoorde er ook wel een ander prijskaartje bij. Nog opmerkelijk: er wordt niet gecommuniceerd over het gewicht van de nieuwe machine.

De gelimiteerde uitgave zou een prijskaartje van om en bij de 16.000 euro krijgen en over het productiemodel gaan we nog niet speculeren. Daarvoor heb je dan wel de exclusiefste supersport op de markt, al hadden we toch nét iets meer verwacht van de fabrikant die de motoren voor de Moto2 levert. Hopelijk volgt het wel op het echte productiemodel.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

Persbericht:

Daytona Moto2 765 LIMITED EDITION

De ultieme editie van Triumph’s legendarische meervoudige Supersport-kampioenschap-winnende Daytona is er- de nieuwe Daytona Moto2TM 765 – dichter dan dit kun je niet bij de Moto2TMfabrieksmachine komen.

Zeldzaam, speciaal en uniek

  • De ultieme Daytona
  • Beperkte oplage van individueel genummerde motorfietsen, met slechts 765 voor de VS en Canada, en 765 voor Europa, Azië en de rest van de wereld
  • Met lasergeëtst editienummer

Nieuw van de  Moto2TM -afgeleid blok – hoogste vermogen en koppel ooit van een 765

  • Nieuw 765 cc driecilinder Daytona-blok, met Moto2TM afgeleide update
  • Triumph’s hoogste vermogens- en koppelproductie van een 765 cc motor ooit
  • 130 pk piekvermogen bij 12.250 tpm
  • 80 Nm piekkoppel bij 9.750 tpm
  • Ongelofelijk geluid door de nieuwe Arrow titanium race uitlaat
  • De allereerste officiële Moto2TM gelicenceerde Dorna Sports-motorfiets

De Daytona met hoogste specificatie ooit

  • Lichter dan de vorige generatie Daytona
  • Nieuwe top specificatie Brembo Stylema® remmen
  • Circuit klare, hoogwaardige Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden
  • Race klare hoge specificatie Öhlins vering

Precisie-perfect chassis

  • De basis van het Moto2TM -ontwikkelingsprogramma
  • Supersport kampioensklaar chassis
  • Single-seater
  • De meest dynamisch, wendbare en nauwkeurige Daytona ooit
  • Ongelooflijke weg- en circuitcapaciteit

De meeste technologie ooit op een Daytona

  • Full colour TFT-dahboard met een officieel Moto2TM opstartscherm
  • Vijf rijmodi, inclusief Track-mode,
  • Triumph Shift Assist Quickshifter (up & down)

Race gerichte houding en stijl

  • Nieuwe lichtgewicht carbon bodywork
  • Officiële Moto2TM branding en unieke union jack kleuren
  • Geanodiseerd frame & swing arm

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts