Het merk uit Hinckley heeft een enorm goed jaar achter de rug. De winst steeg met maar liefst 90 procent.

Afgaande op het boekjaar eindigend in juni 2016, steeg Triumph’s verkoopcijfer met 4,5 procent – oftewel 56,253 motoren. Dat leren we van onze Engelse collega’s bij MotoFire. Indrukwekkender is echter dat de winst steeg met 90 procent tot 19,4 miljoen euro. In 2015 bedroeg dit cijfer nog maar 10,1 miljoen euro.

Winst door investering

Die winst zou volgens Triumph te danken zijn aan een grote investering in de ontwikkeling van nieuwe motoren. Het merk gaf maar liefst 31 miljoen euro uit aan de research voor nieuwe product-platformen zoals voor de Bonneville Bobber, Street Cup en de vernieuwde Bonnevilles.

Hoewel de crisis van 2008 inmiddels ettelijke jaren achter ons ligt, lijkt het erop dat de motormarkt nu pas ├ęcht opnieuw op toeren komt. Vooral de merken die ervoor kozen om ondanks de crisis te blijven investeren, zoals v.b. Yamaha, Ducati en Triumph, plukken nu de vruchten van hun werk.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts