Trevor Motorcycles is een nieuw Belgisch motormerk dat in sneltempo werkt aan een elektrische flattracker. De eerste prototypes zijn inmiddels klaar en MaxxMoto kon al een korte testrit maken en even praten met de mensen achter het merk.

“Clean Dirtbikes” is het motto achter Trevor. Met de hulp van team Saroléa en Californische designer John McInnis, bouwden Jeroen Vincent Nagels en Philippe Stella in geen tijd een elektrische tracker die het midden houdt tussen een pure flattracker en een lichte stadsmotor. Met amper 79 kilo rijklaar is het prototype een ultiem lichtgewicht en een buitenbeentje tussen de meestal zware elektromotoren. Nochtans is het recept niet helemaal nieuw.


“Toen we de motoren van Cake Motorcycles voor het eerst zagen op The Bike Shed, waren we wel gecharmeerd door het concept. Enkel de styling was me wat te futuristisch, maar het idee van een lichte elektromotor sprak me uiteraard wel aan. Tegelijkertijd zagen we de populariteit van Super73 in de States, al blijf ik een beetje twijfelachtig bij e-bikes met trappers”, aldus Nagels. “We besloten daarom om een eigen elektromotor te bouwen. Enerzijds om richting de flattrack-piste te trekken, maar anderzijds zeker ook een licht en hip voertuig voor in de binnenstad. Met de hulp van Saroléa, designer John McInnis (Alta Motors, Specialized) en Brice Hennebert (Workhorse speedshop) kregen we in geen tijd deze prototypes klaar. Ze zijn het equivalent van een 125cc 11kW motorfiets, maar dan uiteraard met een extra dosis koppel (260 Nm !)van de elektromotor.”

Medewerking van Saroléa

Terwijl het merk druk in de weer is met investeerders om het financiële plaatje richting een eerste productierun te duwen, presenteerde het alvast de prototypes die volhangen met toponderdelen. Naast een trellisframe van Workhorse Speedshop en een ultra-licht batterijpakket met medewerking van Saroléa zien we o.a. Öhlins veercomponenten en Beringer remmen. Of toch een Beringer achterrem. “Ja op een flattracker heb je geen voorrem, maar die ligt uiteraard wel klaar voor de straatmodellen.” Wat de prestaties betreft, kunnen we nog niet echt uitspraken doen, voor de test was de motor immers teruggetuned naar een regenmodus. Maar als we de foto’s mogen geloven, beschikt deze tracker dus over genoeg koppel om je te amuseren op de zandpiste, en dus ongetwijfeld ook genoeg om je vlot door de binnenstad te begeven. Aan snelheid ontbrak het in ieder geval niet, de top wordt geclaimd op 90km/u al voelde het veel sneller aan door het lichte gewicht van de motor.

En wat met het prijskaartje? “We willen echt de prijs onder de kaap van de 10.000 euro krijgen, maar momenteel is het nog 12.995 voor de offroad-versie en 14.495 voor de straatlegale variant. Da’s zeker niet overdreven als je naar de uitrusting kijkt, maar we zullen dus nog een goedkopere motor uitbrengen met andere componenten. Dan beschik je dus wel nog steeds over een heel performante machine met 1,5 rijtijd en 1u en 20 minuten laadtijd van een volledig lege tot volledig volle batterij aan de 3kW-lader.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts