Saroléa kon niet deelnemen aan de TT Zero wegens technische problemen. Via een interview van Motofire met Bjorn en Torsten Robbens leren we dat een softwareprobleem aan de oorzaak lag van de DNS.

“De power mapping gebruikt data van de motor om de gasrespons te regelen. De data die we kregen klopte niet en we waren niet zeker of het gashendel zou reageren zoals we het wilden. Tijdens de ochtend verloren we al eens wat power en toen kwam ze terug, maar we waren niet zeker of ze correct te controleren zou zijn. We waren op de grid nog aan het werken met de laptops in de motoren geplugd om toch maar een oplossing te vinden. De rijders waren klaar om te vertrekken en zowel Dean als Lee wilden de motor voelen en toch maar proberen. Maar dertig seconden voor de start heden we echt geen zekerheid. We moesten een beslissing nemen. Het zou niet veilig geweest zijn om de rijders uit te sturen op een motor waar we niet zeker van waren, zeker gezien de snelheden die we nu kunnen halen.” aldus Robbens.

Voorlopig is het dus wachten tot volgend jaar voor een nieuwe TT Zero, al gaf het Saroléa team al aan dat ze ook aan de Manx TT zouden deelnemen.

Naamloos-1

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts