Deze namiddag om 17u25 begint de TT Zero waaraan ook het Belgische Saroléa team deelneemt.

Het is de eerste keer dat het team twee motoren afvaardigt, en de piloten zijn niet van de minste. Lee Johnston behaalde vorig jaar al een podiumplek in de TT Zero aan boord van de Victory Empulse RR, terwijl Dean Harrison eergisteren nog twee podiums scoorde in de Supersport TT’s.

sarolea-sp7-electric-superbike-2016-tt-zero-1

Wat betreft de technische aanpassingen van de motor t.o.v. vorig jaar blijft de informatie zeer beperkt. Het kuipwerk en de aërodynamica werden net zoals de motor aangepast, Öhlins voorziet voortaan de veren en de wielen zijn van OZ.

13315390_631708073643851_4491057524549170955_n

Wat we wel weten is dat de topsnelheid steeg van 250km/u naar 320km/u wat zou moeten volstaan om de gemiddelde snelheid van 120mph te bereiken. Als Saroléa hier effectief in slaagt, is de kans groot dat het team meedoet voor de eerste plaats.

13342869_631327600348565_6957078510367934074_n

Dean Harrison vertrekt met nummer 2, Lee Johnston krijgt nummer 3 (Een geluksnummer op het eiland, met dank aan wijlen Joey Dunlop)

Of toch op z’n minst een podiumplek, want de competitie is niet van de minste. Vorig jaar won het Honda Mugen team met John McGuinness die op de Japanse elektromotor een rondje van 119mph (191km/h) neerzette

13339726_632119266936065_756163972591070732_n

De race zelf volgen doe je vanaf 17u25 (16u25 lokale tijd op het eiland) via Manx Radio.

Hoewel er op de website van de IoMTT nog geen deelnemerslijst is opgemaakt voor de TT Zero, moet de voorlopige lijst er volgens ons als volgt uitzien:

John McGuinness – Team Mugen

Dean Harrison – Sarolea Racing

Lee Johnston – Sarolea Racing

Peter Hickman – Nottingham University

Bruce Anstey – Team Mugen

William Dunlop – Victory Racing

Daley Mathison – Nottingham University

James Cowton – Brunel Racing

Matthew Rees – Bath University

Timothee Monot – TMR

Antonio Maeso – TBA

Shaun Anderson – Kingston University

Mark Miller – Splitlath Motorsports

Vergeet ook niet om Saroléa te volgen via Facebook.

Naamloos-1

 

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts