Bij Royal Enfield wilden ze duidelijk niet wachten tot de motorbeurzen in het najaar om hun nieuwe paradepaardjes te lanceren. Gisteren werden daarom de Royal Enfield Continental GT en de Interceptor 650 aan de wereld voorgesteld op een strand in Californië. 

De geruchten deden al jaren de ronde dat Royal Enfield aan een mid-range tweecylinder motor werkte, en een aantal van die geruchten gingen in de richting van een 750cc motor, maar het is dus uiteindelijk een 650cc geworden. Met de Royal Enfield Continental GT en de Interceptor 650 brengt het Indische merk ineens wel hun grootste en zwaarste motor tot nog toe op de markt.

Royal Enfield Interceptor 650

De locatie van de voorstelling – een strand in Californië – was niet zonder reden. De originele Interceptor uit de jaren ’60 was voor Royal Enfield een belangrijk exportproduct voor de Amerikaanse markt, en de motor was vooral populair bij de Californische beachboys. Bij Royal Enfield houden ze graag vast aan hun roots en de locatie was dus een duidelijke knipoog naar de geschiedenis die aan de Interceptor 650 kleeft.

Royal Enfield Continental GT

De Continental GT heeft zijn roots dan weer stevig in Europa, waar de Café Racers aan het einde van de jaren ’60 furore maakten. De sportieve uitstraling maakte toen van de Continental GT al een heel populair model, en bij Royel Enfield bouwen ze graag verder op die geschiedenis.

De nieuwe modellen maken dan misschien wel dankbaar gebruik van de sfeer en de uitstraling van hun illustere voorgangers oproepen. Maar het gaat wel degelijk om een gloednieuw motorblok. De 648cc lucht/olie-gekoelde parallelle tweecylinder is dan ook het grootste en meest krachtige blok tot nog toe van het Indiase merk, goed voor 47pk bij 7250rpm en 52Nm bij 5250rpm.

Voor meer informatie kan je terecht op de website van Royal Enfield.

 

 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Related Posts