Een Ducati L-twin, wat eighties design en een laagje gunmetal grey. Meer is er niet nodig om een coole custom ineen te steken, bewijzen de jongens van Rebellion of the Machines.

Vooraleer alle Ducatisti op hun tenen getrapt zijn: wees gerust, er sneuvelde geen originele F1R om deze motor te bouwen. Die motoren zijn nu eenmaal te zeldzaam en duur voor een project als dit. In de plaats daarvan werd een M900 opgeofferd en voorzien van allerlei leuke snufjes.

Te beginnen met wat K&N pretspul aan de inlaat en een matzwart gecoate zelfbouw uitlaatbochten om in samenspraak met de mooie grote dempers te zorgen voor de juiste soundtrack. Een open koppelingscovertje mocht uiteraard niet ontbreken. Daarbij komt nog de volledig instelbare vork van een 851 SL,  Galfer remschijven en de originele remklauwen die een keramische coating kregen. Verder zien we Marchesini wielen, stalen remleidingen, Michelin Power Pilot 3 rubber en een MotoGadget dashboardje. Last but not least sprokkelden de bouwers kuipdeeltjes van oude Ducati-racers om te voorzien van een schitterende donkere kleurstelling. En de tank? Dat is een stukje zelfbouw met een knipoog naar de Duc’s van de jaren tachtig. Enjoy!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts