Cal Crutchlow heeft voor 2 jaar bijgetekend bij het LCR Honda Team en daarmee worden een hoop transfergeruchten ontkracht.

Het is geen geheim dat er achter de schermen van de MotoGP al druk onderhandeld wordt over de zitjes voor volgend jaar. Voornamelijk de relatie tussen Andrea Iannone en Suzuki staat op een laag pitje, waardoor er eventueel een fabriekszitje zou vrijkomen, net zoals bij Aprilia dat niet erg tevreden is van Sam Lowes.

Eén van de namen die boven kwam drijven is Cal Crutchlow die ondanks zijn talrijke crashes goed werk geleverd heeft bij LCR Honda, het team van Lucchio Cecchinello. Crutchlow was in onderhandeling met Aprilia, al blijkt dat nu een manier te zijn geweest om de druk op te voeren bij LCR.

De deal met LCR is een uitstekende beslissing voor Crutchlow, aangezien hij een goede relatie heeft met het team en in de toekomst nog meer ondersteuning zal krijgen van HRC – vooral op het vlak van elektronica. HRC krijgt in ruil een ‘normale’ testrijder die niet de vaardigheid heeft van Marc Marquez om ‘rond’ technische problemen te rijden. Anderzijds is Crutchlow ook groter is dan de kleine Dani Pedrosa, wat gemakkelijker is bij de ontwikkeling van de RC213V.

Tweede LCR Honda?

Nu Crutchlow blijft, zou LCR Honda bovendien budget over hebben om een tweede motor in te zetten en volgens de geruchten zou Takaaki Nakagami dat plaatsje kunnen opeisen. Zowel Honda als Dorna zouden namelijk tuk zijn op een Japanse rijder in de hoogste klasse.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts