“Als we nu eens een oude Guzzi V11 namen, en volledig hermaakten in lichte metalen?” Je begrijpt meteen dat de mannen bij Paul Milburn Customs wel van een uitdaging houden.

Het doel van Paul was om een mooie custom te bouwen waarmee ook nog eens hard gereden kon worden. De keuze voor een titanium frame met alu kuipwerk was dus niet enkel om de show te stelen op meetings, maar ook om enerzijds de vaardigheden van de bouwer te tonen en tegelijkertijd een relatief lichte Guzzi neer te zetten.

Het frame werd volledig getekend en vervaardigd door Paul zelf. Net zoals het alu kuipwerk werd alles gemaakt ‘from scratch’, waardoor je elke subtiel hoekje, lijntje en lasnaadje toch extra leert appreciëren. De afwerking is eerder ruw, opdat eventuele beschadigingen door opspattende steentjes gemakkelijk weggepolijst kunnen worden.

 

Bij zo’n strakke fiets hoort ook een scherp sturende voorkant. De Öhlins werd geleen van een Ducati 1098, al werden de dubbele Brembo’s wel vervangen door Harrison Billet zeszuigers. Het monoshock-achterwiel van diezelfde 1098 werd trouwens gerecycleerd en verbonden aan een speciale naaf om de cardanaandrijving van de Guzzi te ontvangen. Geen oefening voor beginnende motorbouwers…

Verder zien we achteraan nog een Öhlins TTX schokbreker om het kunstwerkje af te maken. Wie de motor een keertje in het echt wil zien, kan over 3 weken terecht op het Bike Shed evenement in Londen.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts