De RC390 krijgt o.a. een slipperkoppeling, ride-by-wire, andere uitlaat en grotere voorrem voor 2016.

KTM’s RC390 is een topper binnen de 300cc-klasse en voor 2016 hebben de Oostenrijkers hun kleine racer nog een beetje gepolijst. Aan de hand van feedback van rijders en de immer dreigende Euro4-wetgeving krijgt de RC enkele aanpassingen.

RC 390_above

De veranderingen zijn subtiel, maar ze maken de RC390 nog beter op circuit.

De meeste voordehandliggende is een andere uitlaat die nu aan de rechterkant van de motor hangt, i.p.v. een korte uitlaat onderaan de motor. Hierdoor kon de onderkuip aangepast worden en heeft de motor nu iets meer grondspeling. Het vermogen van 44 pk blijft onveranderd, en ook het gewicht van 147 kg is nog steeds hetzelfde.

Vooral de nieuwe uitlaat -dankuwel Euro4-norm - springt in het oog.

Vooral de nieuwe uitlaat – dankuwel Euro4-norm – springt in het oog.

Andere aanpassingen zijn een ride-by-wire systeem dat de motor zuiniger moet maken en een slipperkoppeling die vooral van pas zal komen voor de racers in de RC 390 cup. KTM maakt deze slipperkoppeling ook beschikbaar voor rijders die hun oudere RC met zo’n koppeling willen uitrusten.

 

RC_390_stripped

Het gewicht (147 kg) en vermogen (44pk) blijven onveranderd.

Verder werd de voorschijf 20 mm groter (voortaan 320 mm), kreeg de RC verstelbare rem- en koppelingshendels en het passagierszitje krijgt een iets dikker kussen voor meer comfort.

De prijs van de RC390 blijft in België 5.725 euro, in Nederland is dat 6.255 euro.

Kawa Cut

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts