De Kawasaki Ninja ZX-10R SE krijgt voor volgend jaar semi-actieve vering.

Buiten een nieuwe kleurstelling, valt er weinig op te merken aan Kawa’s nieuwste ZX-10, en toch veranderde hij onderhuids grondig. De standaard ZX-10R werd twee jaar geleden nog maar uitgerust met Showa’s BPF voorvork, en nu gaat Kawa voor de SE een stap verder met KECS. Kawasaki Electronic Control Suspension is de benoeming voor het type actieve vering wat we inmiddels al kennen van bij meerder superbike concurrenten die uitgerust zijn met Öhlins materiaal. Toch denken de groenen het verschil te kunnen maken met de Showa vering.

De reactietijd van de Showa elektronische vering is namelijk sneller dan dat van de concurrentie, al noteren we hier wel bij dat er in het algemene persbericht nog geen uitspraken gedaan werden over de technische specificaties. Hoe dan ook: het systeem voorziet verschillende rijmodi en een manueel instelbare veringmodus. Om het pakket nog net wat aantrekkelijker te maken, krijgt de Ninja ZX-10R SE ook nog Marchesini smeedwielen, een up/down quickshifter en een cool matzwart kleurtje met groene details.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts