Dat Kawasaki met de compressorgevoede H2 en H2R vorig jaar een revolutionaire tweewieler heeft neergezet, hoeft geen betoog. Qua sensaties en beleving komt er op de openbare weg niets in de buurt van deze exclusieve H2 en de R-versie kan zelfs wedijveren met een MotoGP-machine. Tenminste, op een circuit dat de overdaad aan decibels toelaat.

Het blijkt dat de motorpers internationaal niet ongevoelig is voor een welgemikte adrenalineshot. Het Japanse magazine Autoby riep hem uit tot ‘Japan Bike Of the Year 2015’, maar ook in Europa ging de zilverchromen schicht alles behalve onopgemerkt voorbij. Het Engelse Motorcycle News (MCN) beschrijft de extreemste Ninja als “een meesterwerk dat de motorwereld heeft veranderd. Een fundament voor de toekomst met briljante techniek die nu al een klassieker is. Het is simpelweg de snelste, de meest waanzinnige en de krachtigste productiemotor aller tijden’’. Bij Motorcycle-USA.com waren ze net zo lovend: “De Ninja H2/H2R laat zien hoe goed technologie van Kawasaki is, inclusief die van de lucht-en ruimtevaart divisie. De Ninja H2/H2R is radicaal anders en in een klasse waar de specificaties heel dicht bij elkaar liggen, weet de H2/H2R eruit te springen dankzij de supercharger. Bovendien ziet de motor er ook nog eens ongelooflijk cool uit’’.

Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar wel een katje dat internationaal indruk maakt.

Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar wel een katje dat internationaal indruk maakt.

Wat MaxxMoto vindt van de straatgehomologeerde H2 lees je hier, maar ook het duizelingwekkende filmpje van de H2R mag je echt niet missen. Voor 2016 krijgen de H2’s een verbeterd motormanagement en schitterend ‘mirror coated black’ lakwerk, waarin naar verluid echt zilver verwerkt zou zijn. Je kan er je eigen reflectie in zien tijdens het Salon van Brussel op de Kawasaki stand, vettige vingers worden er elke avond minutieus afgepoetst.

About The Author

Redacteur

Related Posts