Dat de GSX-R 1000 goed was, wisten we al, maar voor 2019 verliest de motor zijn achilleshiel en krijgt hij een hoop aanpassingen in functie van het WK Superbikes.

De voornaamste aanpassing voor occasionele circuitrijders is de toevoeging van stalen remleidingen. Tijdens onze superbike shootout was al gebleken dat de Gixxer alles in huis heeft om hard te gaan, maar de klassieke rubberen remleidingen zorgden bij extreem gebruik voor een verlies van remkracht.

Een leuke extra is dat het basismodel voortaan ook de up/down-quickshifter van de ‘R’ meekrijgt, iets wat bij quasi alle andere superbikes dus enkel is voorbehouden voor de topuitvoering.

De pro’s zullen dan weer tevreden zijn met het instelbare achterbrug ophangpunt, wat snelle veranderingen aan de geometrie toelaat.

Ohja, en niet onbelangrijk: de motor krijgt nieuwe kleurtjes en de gigantische standaard uitlaatdemper is voortaan zwart gekleurd. Je kan er nog steeds een speenvarkentje in roken, al valt hij nu toch iets minder hard op.

     

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.