Dat Honda de 8 uren van Suzuka heel serieus neemt, hadden we eerder dit jaar al vernomen. Nu stelden ze ook hun weapon of choice voor deze endurance race voor: de 2018 Honda CBR1000RRW.

Voor de Japanse merken blijft de race in Suzuka een erekwestie. Yamaha ging de afgelopen jaren met de overwinning aan de haal met een volledig eigen fabrieksteam. Kawasaki en Honda kunnen dus niet achterblijven als ze voluit voor de overwinning willen gaan.

De 2018 CBR1000RRW is grotendeels hetzelfde als het WorldSBK model waarme Leon Camier en Jake Grange op dit moment de competitie rijden, op een paar interessante wijzigingen na. Zo kreeg de motor onder andere het electronica pakket van Magneti Marelli en ander kuipwerk aangemeten. Daarnaast zijn er uiteraard de aangpaste wielen om snelle wissels te kunnen doen, functionele lichten, Nissin remmen, Showa Öhlins vering en Bridgestone banden. Want ja, in de FIM EWC is er ook tussen de bandenmerken nog een competitie.

Dan rest nog de vraag wie voor Honda zal rijden op Suzuka. Takumi Takahashi is al redelijk zeker van zijn zitje in het team. Hij zal de CBR1000RRW ook rijden in het All Japan Superbike kampioenschap. Over de 2 andere rijders is nog niets bekend gemaakt, maar namen Franco Morbidelli (2017 Moto2 World Champion) and Thomas Luthi (2017 Moto2 runner-up) duiken nu op. Andere geruchten hebben het over Marc Marquez maar dat lijkt eerder onwaarschijnlijk.

 

 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Related Posts