Harley-Davidson wil meer. Meer modellen, meer dealerships, meer verscheidenheid in de modellen en hopelijk ook meer, jongere rijders. Althans dat vertelt het merk ons in hun ‘More roads to Harley-Davidson’ campagne die gisteren van start ging. Enkele van die toekomstige modellen werden al gefotografeerd –  enige vorm van technische info ontbrak wel – maar in het filmpje ontdekte ik nog 2 extraatjes.

“100 nieuwe motoren tegen 2027.” Dat is het doel dat we vorig jaar van H-D te horen kregen en gisteren leerden we dat het merk meer in petto heeft dan 50 nieuwe Sportsters en 50 nieuwe toerbakken.

Er werd een foto getoond van een Adventure model dat het internet op zijn achterpoten kreeg, naast een streetfighter en een iets traditionelere custom. Bij het nakijken van de presentatie i.v.m. Harley’s investeringsstrategie (waarover later meer) ontdekte ik alvast deze slide:

Er komen m.a.w. 2 trailmotoren (een 975 en een 1250cc),  en 9 (!) nakedbikes variërend tussen de 500 en 1250cc. Verder zien we ook nog dat er 5 klassiekere Harley Customs bijkomen.

Dat is al één tipje van de sluier, maar het wordt pas echt interessant wanneer we het promotiefilmpje van dichtbij inspecteren. Met name de screenshots hieronder.

Screenshot 1: Gekuipte racer.

Dit had niemand zien aankomen, maar H-D is bezig aan een gekuipte motorfiets. Te zien aan de positie van de tank/vork en de vorm van de uitlaatbocht, durf ik stellen dat het gaat om een concept op basis van hun Street 750 en de kans dat het gaat om een echte circuitmachine lijkt me erg klein. Verwacht je dus liever aan een soort van cafe racer. Maar toch: eergisteren had ik je nog gek verklaard als je gezegd had dat er bij Harley werd nagedacht over een nieuwe gekuipte motor.

En er is meer:

Screenshot 2) Street Tracker?

Dat de flattrack sport spectaculair aan populariteit aan het winnen is, hoef ik je hopelijk niet meer te vertellen. Indian pikte er alvast op in door een straatversie van hun FTR750 aan te kondigen (de FTR1200) en uit bovenstaand shot durf ik te zeggen dat ook H-D met een flattracker gaat uitpakken. Misschien wel sneller dan we denken, te zien aan 1) de relatief hoge afwerkingsgraad van bovenstaand kleimodel en 2) het feit dat we van dit concept maar een heel klein stukje te zien krijgen.

Call me crazy, noem het wishful thinking, maar hoe cool zou het zijn als Harley-Davidson éindelijk eens een sportief model zou uitbrengen van de sporttak die het merk groot heeft gemaakt?

Voorlopig blijft het dus nog even afwachten, al hoop ik u tegen de EICMA begin november meer details te kunnen geven.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.