Eén van de eerste motoren die Yamaha dit jaar voorstelde was de XSR700 XTribute, oftewel de laatste nieuwe aanvulling van hun Faster Sons gamma. Na de erg populaire XSR Scrambler customs van Jens von Braun, wilden de ontwikkelaars bij Yamaha zelf ook een softroader bouwen op basis van het MT-07 platform. En daarvoor haalden ze alles uit de kast, zelfs een iconische XT500 kleurstelling.

Mix de XT500 kleurtjes met eender welke populaire Yamaha en je hebt een succesformule, zou je denken. Zeker als je vertrekt van de XSR700 die op zich al steengoed is. Voeg er nog een Akra soundtrack aan toe, een speciaal opschrift op het zadel, andere vorkkapjes, een crossstuurtje en wat offroadbandjes en klaar. Of dat zou je vermoeden, want ik kan met niet ontdoen van een hoog ‘frieten-met-choco-gehalte’.

De XSR700: een steengoede middenklasser. De XT500 kleurtjes: bangelijk. Maar mix de twee samen en dan heb ik toch het gevoel dat er iets wringt. Nu ik het filmpje ondertussen een keer of tien bekeken heb, begint het wel te beteren, maar toch. Ik gok dat dit zo één van die motoren is die ik gewoon een keertje in het echt moet aanschouwen. Bijvoorbeeld in januari op het Autosalon? Hieronder staan de foto’s, dan kan je zelf alvast oordelen.

                   

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.