KTM brengt een nieuwe 1290 SuperDuke R naar de EICMA. Naast ‘The Beast 2.0’ focust het Oostenrijkse merk op de kleinere Dukes en een prototype voor een 790 Duke.

De blikvanger was uiteraard de 1290 SuperDuke R die nieuwe looks en meer circuit-georiënteerde elektronica krijgt. Kort samengevat:

-177 pk

-Transponder sleutel

-Lager, breder stuur

-Brembo monobloc remmen met Bosch hellingshoek ABS

-optionele quickshifter en auto-blipper

-TFT-dashboard

-Full LED koplampen

-Optioneel Track Pack met Launch controle, MTC slip adjust, Track mode, vrij selecteerbare motor mappings en KTM MY Ride, om draadloos verbinding te maken tussen je motor en je smartphone of tablet. Oh ja, de anti-wheelie mode is uitschakelbaar. 🙂

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-06

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-07

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-08

ktm-1290-super-duke-r-my17-black_90-ri ktm-1290-super-duke-r-my17-black_90-le

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-01

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-04

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-03

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-02

ktm-1290-super-duke-r-my17_action-05

ktm-1290-super-duke-r-my17-orange_90-ri

De grootste nieuwigheden van de 390 Duke geven we even mee in het Engels. Vergeef het ons, het is een érg drukke beursdag.

  • –  New: Extremely powerful single cylinder, 4-stroke, 373.2 cc DOHC engine, electronic fuel injection, 3-way catalytic converter and balancer shaft, slipper clutch and now with ride by wire
  • –  New: Max. output: 32 kW (44 hp), emissions now Euro 4
  • –  New: Ultralight trellis frame now with bolt-on rear subframe, extremely lightweight die-cast aluminum swingarm
  • –  New: Top quality 43 mm open-cartridge front forks by WP Suspension
  • –  New: Powerful brake system developed in cooperation with Brembo now with larger, 320 mm front brake disc
  • –  New: LED headlight and LED daytime running lights
  • –  New: Multifunctional dashboard with color TFT display
  • –  New: Optional KTM MY RIDE (hands-free kit

    and audio player)

  • –  New: Adjustable hand levers
  • –  New: Larger steel tank (13.4 l) and new bodywork
  • –  New: Revised rider and passenger seats
  • –  New: Side-mounted exhaust system
  • –  Optional power restriction for A2 license

 

ktm-390-duke-my2017_90 ktm-390-duke-my2017_above-90 ktm-390-duke-my2017_front-le ktm-390-duke-my2017_rear-ri

Tot slot rest ons nog het 790 prototype dat de opvolger moet worden voor de 690 Duke. Voorlopig wilden de Oostenrijkers er weinig over kwijt, ze gaven enkel aan dat de motor in 2018 het levenslicht zal zien. Als de motor fel trekt op het prototype, hebben wij daar geen bezwaar tegen…

ktm-790-duke-prototype_01 ktm-790-duke-prototype_02 ktm-790-duke-prototype_03 ktm-790-duke-prototype_04 ktm-790-duke-prototype_05 ktm-790-duke-prototype_06 ktm-790-duke-prototype_07

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts