Kawasaki toont op de EICMA de Z650, Z900 en een verrassende Versys-X 300

De populaire Kawasaki Z-modellenlijn wordt nog verder uitgebreid met twee nieuwe modellen die beiden de namen van legendarische Kawasaki’s dragen. Veertig jaar nadat de originele Kawasaki Z650 het levenslicht zag introduceert Kawasaki een nieuwe variant van dit model met Kawa’s typische Sugomi design en een paralleltwin motorblok.

17er650h_44swt1srf00d_c

De Z900 tapt uit een ander vaatje, voornamelijk dankzij een krachtig viercilinder motorblok (125pk) en een opmerkelijk ultralicht Trellisframe. Dit is de gedoodverfde opvolger van de Z800 die uiterst succesvol was in de lage landen, en als we Kawa’s PR-team mogen geloven zou het prijskaartje verbluffend laag zijn. Eentje om in de gaten te houden dus.

 

17zr900b_44sgy1drs00d_c 17zr900b_44sgy1drf00d_c 17zr900b_44sgy1dls00d_c 17zr900b_44sgn1drs00d_c 17zr900b_44sgn1drf00d_c 17zr900b_44sgn1dls00d_c 17zr900b_44sbk2drs00d_c 17zr900b_44sbk2drf00d_c 17zr900b_44sbk2dls00d_c 17my_z900_shot13

17my_z900_shot11
17my_z900_shot_akra1

In navolging op het enorme succes van de Versys 650 en Versys 1000 heeft Kawasaki haar Dual Purpose lijn verder uitgebreid en toegankelijker gemaakt met de toevoeging van de Versys-X 300. Een lichtgewicht Adventure die aansluit op de sterke wereldwijde groei van het 300cc segment.

versys-x-300

versys-x-300-2

Het motorblok van Versys-X 300 is een 296cc watergekoelde paralleltwin getuned op koppel. De Versys-X 300 is uitgerust met een Assist and Slipper clutch. De motor kenmerkt zich door een rechtop zitpositie en een hoog windscherm voor optimale bescherming. Een breed stuur zorgt hiernaast voor veel controle en een hanteerbaarheid. Het display van de Versys-X 300 heeft een versnellingsindicator, dubbele trip meters en geeft het actuele en gemiddelde verbruik aan. Het bijzonder lage verbruik zorgt voor een actieradius van meer dan 400km.


17kle300c_44sgy1drf2cg_c 17kle300c_44sgn1drf00d_c

 

Naast de standaard Versys-X 300 komen er nog twee speciale ‘Editions’. De Versys-X 300 ‘Urban’ voorzien van Tank pad, hand guards, middenbok en een grote topkoffer en de Versys-X 300 Adventure met tank pad, engine guard, middenbok en zijkoffers.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts