Als de Ninja 300 een 400 wordt, dan is het niet meer dan normaal dat het naked broertje diezelfde evolutie ondergaat. Goed nieuws voor rijders die op zoek zijn naar een lichte hooliganbike om de stad mee onveilig te maken.

‘Less is more’. Wie die stelling begrepen heeft, weet dat de exclusieve superbikes die we de laatste dagen gepresenteerd kregen qua gebruiksgemak (en verkoopcijfers) niet veel voorstellen in vergelijking met volumemodellen zoals we die terugzien in Kawa’s Z-reeks. Door de komst van Kawasaki’s 125’s is de Z400 niet langer de kleinste telg in de familie, al blijft het uiteraard een belangrijke schakel voor kort afgezaagde rijders, opstappers of mensen die beseffen dat 46 pk meer dan genoeg is om rond te geraken.

Vergelijk dit bakje trouwens niet met de kwartliter (of grijs geïmporteerde 400cc’s) van x-aantal jaren geleden, want deze 400 heeft een hoop premium onderdelen. Te beginnen met goede remmen en een slipperkoppeling waarmee je dus al eens driftend de bocht in kan gaan. Verder is het motorblok ook een dragend framedeel, waardoor het drooggewicht amper 167kg bedraagt.

 

Tel er nog een dikke 41mm vork, 310mm schijfrem, 150’er achterband en LED-koplamp bij, en je hebt dus best een volwassen fiets voor een prijskaartje dat nipt onder de 5.000 euro zou moeten liggen. Good job, Team Green.

       

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.