EICMA: Kawasaki H2SX SE+, eenzaam aan de top bij de toersporters

Kawasaki’s H2 SX was een apart geval vanaf dag 1. Prestaties die doen denken aan de ZZR 1400, maar dan in een supercharged, modern en uiterst wendbaar pakket…het is iets wat we bij geen enkele andere concurrent terugvinden. Voor 2019 doet Kawa er nog een flinke schep high tech bovenop met de H2 SX SE+.

Kawa’s supercharged toersporter, voortaan ook met elektronische vering.

De ‘SE+’ duidt op Kawa’s KECS (Kawasaki Electronic Controlled Suspension. Oftewel semi-actieve elektronische Showa vering die je rit nog comfortabeler maakt. Elke oneffenheid in de weg wordt optimaal weggefilterd voor een betere wegligging, meer rijcomfort en meer vertrouwen. Het grote verschil met de Ninja is dat de veervoorspanning op de H2 SX SE+ nu ook elektronisch ingesteld kan worden. Wat extra luxe waar groottoeristen (en hun passagiers) niet vies van zijn.

      
Verder updates voor de H2 SX SE zijn de laatste nieuwe Brembo Stylema remklauwen, smartphone connectiviteit van het dashboard via de ‘Rideology’ app, een aangepast kleuren TFT-dashboard en verfijnde rijmodi.

Kawasaki beweest met de Z1000SX al dat ze een uitstekende toersporter kunnen bouwen, de H2SX SE+ toont aan dat Kawa de enige speler is die gelooft in een hypermoderne toersporter. Rest enkel nog de vraag welke concurrent het hiertegen gaat opnemen? Meer weten over de H2 SX, check dan ook onze videotest.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.