Net als je denkt dat de BMW custombikes aan je oren uitkomen, is er toch weer eentje die de grenzen van het custombouwen verlegt. De makers van deze ‘Billet Sting’ zijn niet toevallig Dino en Marios Nikolaidis, de uiterst begaafde mannen achter DNA luchtfilters die al eerder op MaxxMoto passeerden.

   

Het spreekt nogal voor zich dat het frame het meest opvallende deel is van deze RnineT racer. Het gaat om een aluminium monocoque met hongingraatstructuur die er niet enkel fantastisch uitziet maar bovendien ook erg licht is. Om het frame te beschermen tegen de elementen werd het geanodiseerd. De vering werd overgelaten aan de mannen van Hyperpro waarbij wel geopteerd werd voor een volledig instelbare 43mm telescopische voorvork. De schokbreker achteraan is ook volledig instelbaar.

     

Net zoals het frame is ook de achterbrug met ingewerkte, zichtbare cardanas een technisch pareltje. En omdat al dit vernuft ook nog een beetje vooruit zou gaan op circuit, tunede DNA de motor – wat had je verwacht van een fabrikant van performance luchtfilters! –  tot 122 pk en voorzagen ze Michelin Power Slick Evo’s, zelfs een maatje 200 achteraan. Mocht je je dus afvragen wat die rare CNC-gefreesde alu buizen vooraan de motor zijn: ze zijn het inlaattraject van dubbele 66mm DNA luchtfilters in een doorzichtige lexaan behuizing.

      

De uitlaat werd overgelaten aan het designteam van Akrapovic dat een op maat gemaakte titanium lijn ontwierp. In de dempers vinden we uiteraard een honingraat terug die aansluit bij het frame-ontwerp. ISR voorzag nog de topklasse vierzuiger remklauwen, Purpose Built Moto zorgde voor de stuurknoppen en het 4,3″ TFT dashboard bovenop de tank komt van Plex Tuning. Allemaal gerief van de bovenste plank dat het premium gehalte van deze motor in de verf zet. We kunnen al niet wachten om te zien welke motor DNA volgend jaar uit de mouw schudt!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.