EICMA: BMW 310 GS, F800R en F800GT

Lang verwacht en eindelijk gearriveerd: BMW’s 310 GS zet een trend als kleine hoogpoter en kan meteen de concurrentie aangaan met Honda’s CRF250 Rally en nog een andere 300cc met lange veerwegen die pas later vandaag gepresenteerd wordt.

De kleine GS eert de offroad-onroad filosofie van de grote GS’en en moet bovenal een platform bieden voor jonge opstappers. Met 34pk bij 9.500 o.p.m. en 28Nm koppel bij 7.500 toeren is het motortje van de G310 ideaal om het lichte gewicht van de G310GS aan te drijven. Rijklaar zou de kleine GS amper 169 kilo op de weegschaal zetten.

bmw-g-310-gs

bmw-g-310-gs-top-view

bmw-g-310-gs-foto

bmw-g-310-gs-display

Naast de kleine GS pakte de Beiers ook uit met herwerkte versies van de F800R en F800GT. Dit gaat in hoofdzaak om een euro4-update, al geven we toch even de voornaamste veranderingen mee.

  • Nieuw ontworpen uitlaatdemper (achterstuk)
  •   Ride-by-wity.
  • Rijmodi “Dynamic”, “Rain” and “Road”
  • Nieuw dashboard
  • Nieuwe kleurstellingen
  • F 800 R: Racing Red non-metallic, Blackstorm metallic, BMW Motorsport (Lightwhite non-metallic/Lupine Blue metallic/Racing Red non-metallic).
    F 800 GT: Gravity Blue metallic matt, Lightwhite non-metallic, Blackstorm metallic.bmw-f-800-r-outdoor bmw-f-800-r-en-bmw-f-800-gs