EICMA: Bimota TesiH2

Geduld is een mooie deugd. Zo lijkt het erop dat de laatste perspresentatie vanop de EICMA misschien nog wel één van de spraakmakendste zal zijn. Dit is de Bimota Tesi H2.

Een aantal weken brachten we het nieuws dat Kawasaki de merknaam Bimota had overgenomen. Hoewel de Japanners in het verleden al hadden samengewerkt met Bimota, leek het toch een beetje een vreemde beweging. Maar wel eentje die nu steek begint te houden.

De hele historiek van Bimota en het uiteindelijke faillissement en de teleurgang ga ik hier niet opnieuw doen, want er is eindelijk goed nieuws. Het merk komt met een nieuw model, en wat voor één.

Kawasaki’s Supercharged motorblok is op zich al een buitenbeentje qua motortechnologie en als je daar nog de naafbesturing van een Bimota Tesi bijtelt, dan heb je dus écht wel een spectaculaire fiets. En eentje die perfect past bij het erfgoed van Bianchi, Morri en Tamburini.

Asphalt&Rubber bracht dit verhaal compleet met een exclusieve fotoreeks naar buiten, die we hieronder graag voor u delen.

Eén ding is zeker: afgaande op alle carbonvezel, gefreesd aluminium, de winglets, gigantische luchtinlaat, Brembo remmen, Öhlins elektronische vering en het dikke blok, mogen we stellen dat Bimota helemaal terug is. Nu enkel nog zien hoe het motorblok getuned werd, want we weten immers allemaal dat er belachelijke 300+ pk-cijfers uit Kawa’s supercharger te halen zijn…

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.