Aprilia’s Dorsoduro 750 wordt voortaan een 900cc en blijft de ultieme concurrent voor Ducati’s Hypermotard.

Aprilia’s 90° V-twin krijgt een boost naar 896cc dankzij een aanpassing in de slag, waardoor de motor een verdiende upgrade krijgt en hij meteen de Eu4-norm haalt. Ondanks 150cc extra, krijgt het blok er slechts 3 paardjes bij, waardoor het maximumvermogen nu op 95pk bij 8.750 toeren ligt. Het koppel steeg wel wat meer naar 89 Nm. Het gashendel wordt voortaan geregeld door een nieuw ride-by-wire systeem, en dat kan enkel maar goed nieuws zijn voor deze motor die geplaagd werd door een overdreven agressieve gasrespons.

 

Daarnaast werd nog een drietraps tractiecontrole toegevoegd die je ook kan uitschakelen, net zoals het tweekanaals Continental ABS. Andere veranderingen zijn de wielen (meer dan 2kg lichter) en een nieuwe KYB voorvork die instelbaar is qua veervoorspanning en rebound. Nu is het dus enkel nog hopen op een voordelig prijskaartje.

2017-aprilia-dorsoduro-900-02 2017-aprilia-dorsoduro-900-04 2017-aprilia-dorsoduro-900-05

2017-aprilia-dorsoduro-900-06

2017-aprilia-dorsoduro-900-07

2017-aprilia-dorsoduro-900-11 2017-aprilia-dorsoduro-900-16

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts