EICMA 2019: wat u nog niet zag!

Het begint stilaan een EICMA-traditie te worden: MaxxMoto’s overzicht van de minder opvallende, maar daarom niet minder interessante motoren én andere schoonheden. De grootste motorbeurs van het jaar is een ware ode aan de tweewielertechniek. De show bulkt van de specials, replica’s en vooral veel rasechte racemotoren. Hieronder een selectie…

Op de officiële Honda-stand: vier generaties WSBK- kampioenen. Wordt de nieuwe Fireblade de 5de in het rijtje?.JPG
Nog een kampioensmotor, de Honda-Supermoto van Marc-Reiner Schmidt, onlangs nog winnaar van de 33ste Coyote Superbiker in Mettet.
Een coole YZ 450F Yamaha-Supermotard, op de stand van Ride Different. Fully loaded met high-spec goodies, jammie!
Op dezelfde stek ook deze übercoole Honda AfricaTwin. Normaal niet echt mijn ding, maar deze moest op de foto.
Akrapovič is hofleverancier bij verschillende MotoGP-teams, en daar pakken ze wat graag mee uit.
Topkwaliteit van deze Sloveense uitlatenfabrikant, volledig titanium uitlaatsysteem voor de nieuwe Ducati Streetfighter V4. Kostprijs 4.953,00 euro!!
Bij Suzuki werd het gebrek aan nieuws gecompenseerd door vrouwelijk schoon…
De Barni-Racing Ducati Panigale waarmee Rinaldi aantrad in het WSBK. Opvallend detail: Showa vering.
Met deze Barni-Racing Ducati won officieel fabrieks-testpiloot Michele Pirro de titel in het Italiaanse SBK-kampioenschap. Met dubbele Akrapovič-uitlaatpijpjes.
Bij Italiaanse uitlaten-fabrikant Zard stonden deze twee prachtige verschijningen.
Moto-Guzzi racers van de hand van Guareschi Moto.
We blijven bij Zard met deze Yamaha R6.
Let op het kunstige laswerk aan de megafoon-uitlaat.
Een stijlvol gepimpte Mv Agusta Dragster…
… en een Ducati V4R bij CNC-racing.
Krummenacher kroonde zich aan boord van de Yamaha R6 van Evan Brothers Racing tot kampioen in de felbevochten WorldSSP-klasse. De hoofdsponsor nodigde daarom de Bardahl-zusjes uit om mee te vieren.
Diezelfde Evan-Brothers-R6 op de officiële Yamaha-stand, met een gouden accentje.
The Doctor is everywhere!
Veel moois bij Royal Enfield…
… waaronder een in carbon gehulde flat-tracker…
… en twee super-slick uitziende caféracers. Gebouwd bij Harris Performance, dat verklaart veel.
Het hoeft niet altijd Crutchlow zelf te zijn…
Spark pakte uit met de Aprilia RSV4 van Eddi La Marra, kampioen in het “National Trophy 1000”. De Italiaanse variant van de SuperStock1000.
Nog een eye-catcher bij Spark Exhausts, de 2019-WSBK machine van Eugene Laverty.
Wie een Suzuki Katana kocht en van carbon houdt, moet bij Yoshimura zijn!
Een MV Agusta Turismo Veloce van Grimoto Garage, klaar voor het betere gooi- en smijtwerk.
Bij het zien van deze foto kreeg onze CEO spontaan zin in een nieuwe HJC-helm (het hoeft niet altijd Crutchlow zelf te zijn – deel 2)
De Honda FireBlade waarmee o.a. Nico Terol en Matteo Baiocco aantraden in het FIM-EWC-kampioenschap voor team SC-Project Paton Reparto Corse. Doet de naam Paton geen belletje rinkelen?
Meer mooi spul op de stand van SC-project.
Een mat-zwarte Hypermotard met de (in Italië) heel populaire dubbele pijpjes.
Dit ding moet toch kabaal maken!?
Nog een Sloveens fabrikant: Rotobox. Ze zijn vooral bekend van hun high-tech carbon wielen. Maar deze met koolstofsaus overgoten Beemer RnineT is adembenemend. Let vooral op de eendelige tank-zit combinatie.
Misschien zelfs nog adembenemender: een full-carbon Ducati Panigale V4…
…met de gloednieuwe Rotobox Bullet-wielen.
Een BMW RnineT, op welke stand? Weet ik niet meer, maar wel een mooie foto…
Nummers 45 en 46 broederlijk naast elkaar, met hun merkwaardige Termignoni uitlaatsysteem uit het Britse SBK-kampioenschap
Dit juweeltje stond te blinken bij de Italiaanse verdeler van Tyga Performance. Tyga is gebaseerd in Thailand en gespecialiseerd in after-market parts voor 250cc-tweetakt en 400cc-viertakt motoren. Check zeker hun website www.tyga-performance.com
Indian FTR1200 in flattrack-style, erg gedetaileerd spuitwerk en vooral een elegantere oplossing voor de uitlaat. Gebouwd door Bad Boys Garage uit Monza.
De nieuwste creatie van het Italo-Japanse Moto Corse heet V4R-MC19.
Mooi, duur en lichtjes over-the-top. Alhoewel lichtjes…
Nog koolstofvezel bij het Duitse Ilmberger.
Meerbepaald “Black Diamond Carbon”, verkrijgbaar in mat of hoogglans.
De SBK-spec S1000RR van Alpha Racing. Kwijlmateriaal!
Let vooral op verstevigde achterbrug, de oversized radiator die één geheel vormt met de oliekoeler en de gefreesde voetstukken van de vorkpoten.
Nog twee fully-carbon Beemers bij Ilmberger
Een replica van het IDM-wapen van onze landgenoot Bastien Mackels.
Last but not least, de grof getunede Panigale V4R van Chaz Davies (ik kan het nie laten, kwijlmateriaal – deel 2)

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.