Ducati is notoir slecht in het bewaren van geheimen, en dat is niet anders voor hun nieuwe Ducati Panigale V4. Nadat we u eerder al een spyshot brachten, zijn er nu nog meer foto’s gelekt uit Italië.

De technische uitleg over het nieuwe Desmosedici Stradale motorblok kregen we vandaag al vanop Misano, maar nu weten we tenminste in welk rijwielgedeelte deze V4 zal zitten. Op de foto’s kan je duidelijk zien dat de designers dicht bij het ontwerp van de Panigale blijven, maar met meer kuipwerk en luchtkanalen onder de koplampen die aansluiten bij de airbox boven de motor. Het valt ook op dat Ducati de zijdelings gemonteerde schokbreker inruilt voor een traditionelere centrale, verticale demping op de enkelzijdige achterbrug.

De motor op de foto is de Panigale V4 S die uitgerust is met semi-actieve Öhlins demping en smeedalu wielen van Marchesini. We zien ook hoe het subframe recht op de 1.1103cc motor gemonteerd zit, net zoals het alu framedeel vooraan. Eronder zien we de dubbele uitlaatbochten die doen denken aan het design van de vorige Panigale, ondanks de wijziging in motorblokconfiguratie. Ook het extra rode kuipwerk die ‘binnen’ de exterieure kuipen zit is interessant. Deze dient meer dan waarschijnlijk om de motor meer te koelen door extra lucht naar de radiator en weg van de motor te geleiden.

Eén ding is zeker: het nieuwe design is een punt dat de tongen losmaakt. De eerste reacties van Ducatisti online zijn zeer gemengd, voornamelijk omdat de meesten zich verwachtten aan een echte revolutie, en geen V4-evolutie van de Panigale. Sommigen gingen al zover van Ducati te bedanken voor de ‘nieuwe VFR’, terwijl anderen erbij blijven dat de gelekte foto’s bewust gelekt werden. Zij wachten tot de officiële presentatie op de EICMA in de hoop dat er dan nog een andere motor tevoorschijn komt. Misschien iets wat meer trekt op Ducati’s MotoGP-racers.

Ohja, wie trouwens eens wil zien hoe het nieuwe blok het doet op de testbank: Enjoy!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts