Het grote nieuws op de EICMA was Ducati’s Panigale V4. Maar dat wil niet zeggen dat de L-Twin Panigale meteen aan zijn einde komt, integendeel.

We zouden het bijna over het hoofd durven zien, maar de Panigale 1299 Final Edition is – in tegenstelling tot de gewone 1299 – Euro4-gehomologeerd. Dat wil zeggen dat Ducati de motor in ongelimiteerde oplage kan blijven produceren tot 2020.En voor wie helemaal avert is van V4-motorblokken, bevestigde Ducati CEO Claudio Domenicale reeds dat Ducati’s middenklasse sportmotoren waarschijnlijk steeds een L-twin zullen blijven houden. Het V4 motorblok is erg duur in productie en neemt twee keer zo veel tijd in beslag om te monteren. Dat is niet ideaal in een segment waar het prijskaartje een grotere rol speelt.

…en mocht u het verschil in sound tussen een Ducati L-Twin en V4 willen horen, check dan zeker onderstaande filmpjes.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts