De Ducati 959 Panigale Corse staat misschien wat in de schaduw van Ducati’s nieuwe Panigale V4, al is deze motor daarom niet minder interessant. Integendeel zelfs: het misschien de best gebalanceerde Ducati racemotor voor trackday-liefhebbers.

De 959 kreeg een update die bestaat uit Öhlins vering, een titanium Akrapoviç uitlaatsysteem, een li-ion batterij en een kleurschema dat doet denken aan dat van de Desmosedici. Het 955cc Superquadro motorblok is goed voor 150 pk bij 10.500 toeren en 102 Nm bij 9.000 toeren en Ducati gaat prat op het lange onderhoudsinterval (24.000 km voor het stellen van de kleppen).

       

Exclusief op deze ‘Corse’ vinden we een volledig instelbare Öhlins NIX30 43mm vork en een TTX36 monoshock. Een Öhlins stuurdemper maakt het plaatje af. De 959 Panigale Corse weegt rijklaar slechts 197,5 kilo – of 2,5 kg minder dan de standaard 959 – en beschikt over het bekende, enorm uitgebreide elektronica-pakket.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts