Kris Reniers van Deep Creek Cycleworks heeft weer een pareltje afgewerkt. Dit keer begon hij met een ’80 BMW R100RS die gekruid werd met de nodige dosis ‘goe poeier’.

Het frame, de wielen en het motorblok werden behouden, maar verder werd de Beemer compleet aangepast. Opdat deze cafe racer ook echt vooruit zou gaan, werd een Siebenrock kit geïnstalleerd, een set Dellorto carburateurs en – erg vlot ademende – Hose Siebenrock uitlaatpijpen. Alle overbodige gewicht werd weggesneden en achteraan werden de stereoshocks vervangen door de veerunit van een K100. Een R65 benzinetank met Monza benzinedopje en een slank kontje zorgen voor de finishing touch.
De looks en de snelheid zitten dus goed, al werd er ook aan remkracht gedacht. De originele 260mm schijfremmen werden vervangen door 320mm schijven met Brembo klauwen en ook de originele voorvork werd vervangen door een verlaagde R65 vork. Het koplampje herken je misschien van op de R nineT, het achterlicht is een eigen fabrikaat van DCC. Zoals gewoonlijk werden de elektronische componenten tot een minimum herleid. Op de clip-on zien we een simpele startknop en de rest van de bekabeling is netjes verborgen waar de luchtfilter ooit zat.
Het hoeft geen betoog dat deze smoke-grey beauty weer een mooie aanvulling is in de reeks customs die Deep Creek Cycleworks reeds presenteerde. Keep up the good work, Kris.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts