Dat het Bike Parts – Van De Kamp raceteam een slechte seizoensvoorbereiding had, is een understatement. Na enkele serieuze crashes en mechanische problemen, trok het team met weinig verwachtingen naar de 6 uren van de Nürburgring.

Benzineverbruik, veringafstellingen, de Dunlop banden, rijderswissels…het zijn stuk voor stuk zaken waar het team van Tim van Ooijen, Denny Lannoo en Nicky De Wit niet echt een zicht op hadden. De ‘Reinoldus Langstreckencup’ zou dus vooral moeten dienen om wedstrijdroutine op te doen met de Suzuki GSX-R.

Tijdens de kwalificaties bleek echter al dat het team in vorm was en na een gewaagde start vanop de tiende plek, knalde Tim Van Ooijen al 4 teams voor bij. Zes uren later zou het team zelfs op het hoogste schavotje van het podium mogen klimmen.

Teamchef Johan Geerinck kon dan ook weinig anders dan tevreden zijn: “Deze overwinning is het resultaat van kennis en ambitie, maar vooral doorzetting van onze teamploeg. Chef meccano Steven , van geen kleintje vervaard , had de voorbije dagen continu doorgewerkt om een dijk van een motor klaar te krijgen na het ‘desastreuze’ Magny-Cours. Gezien ik er wegens beroepsomstandigheden er deze keer niet kon bijzijn had ik iedereen een opdracht gegeven : testen, evalueren…opbouwen, aanscherpen….opbouwen, verleggen…om te eindigen in strategie.”

De volgende afspraak voor het team is op 1 mei, maar dat Bike Parts- Van De Kamp met Lannoo, De Wit en van Ooijen drie toppiloten in huis heeft, staat nu al vast.