Hoewel de Aprilia’s niet geweldig presteren in het MotoGP-kampioenschap, kan je voortaan wel een knaller van een RSV4 kopen die in de buurt komt van de GP machine. Aprilia’s laatste toevoeging aan het gamma is de RSV4 R FW-GP, oftewel een opgegeboorde versie van de standaard RSV4 met pneumatische klepbediening… en 250 paarden.

Het Aprilia ‘Factory Works’ programma bestaat al twee jaar en in feite is dit een race-afdeling voor de klanten met een dikke portefeuille. Je kon er terecht voor een superstock of superbike versie van de RSV4 RR en top of the line was de Aprilia RSV4 R-FW Misano. Was. Want nu gaan de Italianen dus nog een stap verder.

Don’t mention the price

Als u niet naar het prijskaartje moet vragen en de naam – die volgens inside bronnen ge├»nspireerd is op Royco lettertjessoep – correct kan uitspreken, komt u in aanmerking voor een RSV4 die opgeboord werd naar 81mm (i.p.v. de standaard 78mm) en voortaan beschikt over pneumatische klepbediening. De maximum toerentallen zullen dus ook een stuk hoger liggen dan op de standaard uitvoering.

Omdat zo’n pakket de nodige mechanische aandacht verdient, krijgt iedere eigenaar de gedetailleerde uitleg van de ingenieurs en is er ook de mogelijkheid om een trackday te boeken waarbij je de elektronische en mechanische voorkeuren kan instellen. Verder voorziet Aprilia ook een programma waarbij een technieker ter beschikking van de eigenaar/piloot wordt gesteld. Zeg nog eens dat de Italianen geen service leveren.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts