Aldo Drudi’s VFR1200F ‘Burasca’

Rossi’s helmontwerper heeft een eigen draai gegeven aan Honda’s VFR1200F.

Honda’s dikste Viffer is een speciaal beestje. Terwijl de originele VFR’s bekend stonden om hun sportieve capaciteiten, is de VFR1200F een redelijk zware machine die ook een erg speciale styling meekreeg.

Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-33

“Dat kan beter”, moet Aldo Drudi gedacht hebben, waarna hij in zijn pen kroop om de ‘Burasca 1200’ op papier te zetten. Want begrijp ons niet verkeerd: het 1.270cc V4 motorblok is een leuke aandrijfbron. En als je dan nog eens 30 kilo van het rijklare gewicht van de VFR1200F afnijpt, dan krijg je ongetwijfeld een dynamisch stuk speelgoed.

Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-32

‘Burasca’ betekent ‘Storm’ in het Italiaanse dialect van Drudi, en met dank aan een prachtige custom Akrapovič uitlaat wordt die storm ongetwijfeld begeleidt door een leuk stukje V4-gedonder. Neem er nog wat Zweeds goud van Öhlins bij (NIX30 voorvork en TTX36 GP schokbreker) en je krijgt een machine die toch net een tikkeltje sensationeler moet zijn dan wat Honda in de markt zet.

Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-07

En het design? Wel oordeel vooral zelf of Aldo Drudi nog motoren mag maken, of toch beter bij helmontwerpen moet blijven.

Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-41 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-30 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-29 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-28 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-23 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-21 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-20 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-19 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-16 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-13 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-12 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-09 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-06 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-05 Burasca-1200-custom-Honda-VFR1200F-Aldo-Drudi-01