Touratech is de one stop shop voor de reislustige motorrijder. Het merk is gespecialiseerd in alles wat je kan gebruiken om op reis te gaan, behalve de motor zelf. Bagage, kledij, bescherming, kampeeruitrusting, noem maar op. MaxxMoto sprak met Piet Lievens, sinds 2012 de officiële invoerder van alle Touratech producten voor België en sinds 1 januari 2016 mag hij zich importeur voor de hele Benelux noemen.

Tekst: Renaud Amand
Foto’s: Jonathan Godin

Accessoiristen op het salon (deel 6): 5 vragen aan Touratech

Touratech biedt meer dan 9.000 producten aan.Touratech biedt meer dan 9.000 producten aan.

1) Met welke producten staan jullie hier?

We hebben een grote stand die een mooie selectie toont van de uitgebreide catalogus. In totaal hebben we meer dan 9.000 producten, dus alles laten zien kan niet. Daarom kozen we voor een divers aanbod aan motoren, voornamelijk allroads, maar ook een erg fraaie R NineT. Daarnaast hebben we ook wat kledij prototypes om te laten zien, dus we kunnen de bezoekers echt wel een indicatie geven van wat mogelijk ze in ons aanbod kunnen vinden.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Alle nieuwe accessoires voor de Honda Africa Twin. De motor is nog maar net gepresenteerd en Touratech is het enige merk dat al allerlei zaken klaar heeft voor deze specifieke machine: carterbescherming, valbeugels, gps-houder, stuurverhogers en een kofferset. Daarnaast is de nieuwe, op stapel staande Touratech systeemhelm ook de moeite waard. Hij gaat pas in maart in productie, maar we hebben hem nu al op de stand.

Pas in productie in maart, nu al te betasten op het salon.

Pas in productie in maart, nu al te betasten op het salon.

3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig,
maar jullie wel. Waarom?

Omdat we het belangrijk vinden om de producten aan de mensen te tonen en ze verder toe te lichten. We kunnen vragen persoonlijk beantwoorden en we krijgen hier echt wel veel volk over de vloer. Mensen zien, voelen en tasten hier dingen en we merken echt wel een extra toevloed naar de winkel tijdens, maar ook na het salon.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

Meer klantgericht. We hebben ook dealers, maar net zoals iedereen die in de motorbranche actief is bij ons kan bestellen, kan de particulier dat ook. We verkopen meer rechtstreeks aan particulieren, 70 % via de webshop en 30% via de winkel, dus daarom hebben we ook zo’n grote stand waarbij we zoveel mogelijk laten zien.

Reistoebehoren nodig voor de nieuwe Africa Twin? Dan moet je bij deze man zijn.

Reistoebehoren nodig voor de nieuwe Africa Twin? Dan moet je bij deze man zijn.

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

In de vorm zoals het er nu is, mag er wat mij betreft iets meer beleving zijn. Daarmee bedoel ik niet de kermisattracties, maar iets meer vrijheid voor de standen zodat die minder uniform moeten zijn. Indien mogelijk mag het iets beperkter zijn qua aantal dagen, maximum zes of zeven. Naar mijn mening zou dat het aantal bezoekers niet of weinig beïnvloeden, terwijl het evenement nu vooral uitgerekt wordt, wat de kosten alleen maar doet stijgen. We zouden op die manier meer een betrokken publiek trekken en minder dagjesmensen.

Meer informatie: www.shop.touratech.be of kom langs in paleis 8 stand 12 op het salon.

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: IP STORE
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN

About The Author

Redacteur

Related Posts