Naast Airoh en Lazer is Scorpion de derde helmenfabrikant die solo op het salon staat. Na enkele jaren met wisselende invoerders en een ingewikkelde logistieke situatie, vecht het merk nu weer hard voor een plekje tussen de premium helmmerken. Wij spraken met Fabrice Janssens, Sales Rep. voor Scorpion.

Tekst: Arno Jaspers
Foto’s: Jonathan Godin

Accessoiristen op het salon (deel 9): 5 vragen aan Scorpion

1) Met welke producten staan jullie hier?

Scorpion is aanwezig met het volledige helmengamma in zoveel mogelijk verschillende maten. Dat gaat dus van de meeste sportieve circuithelmen, over flip-up toerhelmen tot klassieke integraals en modieuze jethelmen voor scooterrijders.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Teveel om op te noemen, maar als we er dan toch enkele moeten uitpikken, dan zou ik gaan voor onze Scorpion Exo 510 Integraalhelm. Misschien niet de meest innoverende, helm op vlak van technologie, maar het is in zijn prijsklasse een topper. Voor een exemplaar in een effen kleur betaal je amper 200 euro en in ruil krijg je een integraal die beschikt over alle veiligheid, comfort en de afwerkingsgraad van een veel duurder product. Daarnaast blijven onze klassiekers als de Belfast jethelm, de Exo-3000 Air modulaire helm en uiteraard ook de sportiefste Exo-2000 Evo Air het erg sterk doen.

Scorpion toont op het Autosalon het volledige helmengamma.

3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig,
maar jullie wel. Waarom?

Die reden is eenvoudig: er is in België geen enkel ander evenement dat voor een merk in de motorbranche dezelfde zichtbaarheid genereert als het auto- en motorsalon. Toegegeven, daar hangt een stevig prijskaartje aan, al is het ons dat waard. Het contact met de eindgebruiker en bovenal de feedback die je krijgt van consumenten is volgens mij essentieel om een merk op te bouwen. Ik begrijp dat sommige spelers de grote beurzen zoals Milaan of Keulen verkiezen boven Brussel, al denk ik dat de verhouding tussen onze kosten en de kwaliteit en interesse van de mensen hier in Brussel alles wel rechtvaardigd. Daar komt dan nog bij dat dit salon een ideale kans is om onze dealers echt het volledige gamma in het echt te tonen, want tussen een foto en een echt product zit vaak een wereld van verschil.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

Enerzijds helpen we de klanten verder met al hun vragen, anderzijds zijn het de dealers die ons werk hier moeten afmaken. Op het salon verkopen we niets, maar verwijzen we steeds door naar de dealers. Zoals gezegd proberen de meeste dealers hier wel even te passeren om het productgamma eens te bekijken, al zijn de grootste orders reeds geplaatst voorafgaand aan het salon.

Een Scorpion herken je aan de agressieve S op het voorhoofd – of toch meestal, want het logo is afneembaar voor de liefhebbers van een cleane look.

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

Korter en exclusiever. Ik ben er van overtuigd dat de huidige formule van het auto- en motorsalon zijn beste tijd gehad heeft. Kijk je naar de grote Europese beurzen, dan zie je dat daar de klus geklaard wordt op een week tijd of zelfs minder. Het is daarom volgens mij aan Febiac om de moed bijeen te rapen en de formule te durven veranderen. Creëer opnieuw een hype, limiteer desnoods zelfs het aantal tickets, maar laten we vooral samen werken aan een kwalitatief publiek dat echt gebeten is door de auto- en motormicrobe.

Meer informatie: http://www.scorpionsports.eu

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: TOURATECH
Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: IP STORE
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts