Lazer is al sinds jaar en dag de voornaamste Belgische helmenfabrikant. Onder de slogan “Protect your freedom”, produceert het merk fietshelmen, paraglide helmen, sneeuwscooter helmen en uiteraard ook een compleet aanbod aan motorhelmen. Wij spraken met Fernand Blieck, de verdeler van Lazer helmen in de Benelux.

Tekst: Arno Jaspers
Foto’s: Jonathan Godin

Accessoiristen op het salon (deel 10): 5 vragen aan Lazer

Fernand Blieck is de verdeler van Lazer helmen en Beta motorfietsen voor de Benelux.

1) Met welke producten staan jullie hier?

Ik sta hier als verdeler van Lazer en heb daarom een selectie uit ons assortiment van motorhelmen meegenomen. Daarnaast ben ik ook verdeler van Beta motorfietsen, dus ik ben eigenlijk actief op twee fronten. Op de Lazer stand vind je trouwens meer dan alleen helmen, we verdelen ook Knox beschermende kledij en onderkledij.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Lazer heeft de voorbije jaren redelijk goed gescoord met de Osprey racehelm, dit jaar ligt de focus eerder op de Bayamo instaphelm, maar vooral ook op de Monaco Evo. Die laatste is een topklasse modulaire helm met een full carbon of pure glass helmschaal. In zijn lichtste uitvoering weegt de helm slechts 1.350g, een unicum binnen de flip-up helmen en dat voor een prijskaartje vanaf 399 euro. Daarmee kan je al eens uitpakken.

De Monaco Evo is Lazer’s paradepaardje voor dit salon.

3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig,
maar jullie wel. Waarom?

Zoals de meeste accessoiristen is dat omwille van de visibiliteit en de terugkoppeling naar de eindgebruiker. De eerlijkheid gebiedt me wel om te zeggen dat mijn rol als verdeler van Beta hier ook voor iets tussenzit. Als vertegenwoordiger van een motorfietsmerk in de Benelux, vind ik dat je hier aanwezig moet zijn. En uit trots op m’n Belgische helmenmerk, pak ik dat er uiteraard ook bij.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

Uiteraard ontvang ik alle dealers of mensen met interesse om dealer te worden, maar dat is een kleine minderheid. In hoofdzaak staan we hier voor de motorrijders die op zoek zijn naar een nieuwe helm, al vind ik de visibiliteit naar niet-motorrijders misschien nog wel belangrijker. We surfen mee op de golf van de autosector en als er daardoor meer mensen kiezen voor een tweewieler, dan denk ik dat we niet mogen klagen. Wat betreft de B2B activiteit is het salon van Brussel alleszins geen hoogvlieger. Dat merkte je ook op de tweede dag voor professionelen uit de sector. In de motorpaleizen was het toen bijna akelig rustig.

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

Ik vind dat we de mensen meer moeten betrekken bij het rijden zelf. Laat er toch wat meer beleving zijn en laat mensen effectief rijden of organiseer activiteiten voor de bezoekers. Dat zou nog meer interesse in tweewielers en alle bijhorende producten wekken. Bovendien zou een ideaal salon voor mij ook wat korter mogen zijn. Een openingsweekend, vijf gewone dagen en een sluitingsweekend moeten wel volstaan om iedereen op de wenken te bedienen.

Meer informatie: http://www.lazerhelmets.com

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: TOURATECH
Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: IP STORE
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts