Naast de grote motormerken zijn ook de fabrikanten en verdelers van motoraccessoires en –kledij aanwezig op het motorsalon van Brussel, zij het in steeds mindere mate. MaxxMoto gaat voor deze negendelige minireeks op de koffie bij de volhardende accessoiristen, zij die gedurende een kleine twee weken naar de Brusselse Heizel paleizen refereren als ‘thuis’. Het vierde deel van onze reeks gaat over IP Store.

Tekst: Arno Jaspers
Foto’s: Jonathan Godin

ACCESSOIRISTEN OP HET SALON (deel 4): 5 vragen aan IP Store

Alleen al voor de motor van Siméon is het de moeite om eens langs te lopen.

Alleen al voor de motor van Siméon is het de moeite om eens langs te lopen.

1) Met welke producten staan jullie hier?

IP Store, het voormalige Internation Pneus, staat voornamelijk bekend om banden. We zijn dan ook de grootste bandenverdeler in België met klanten uit alle hoeken van het land. De merken die we vertegenwoordigen zijn Bridgestone, Continental, Pirelli, Metzeler, Michelin, Mitas, Heidenau en Sava. Daarnaast zijn we ook importeur van Kappa bagagemogelijkheden, SBS remsystemen, Tucano Urbano kledij en motor-accessoires, Elf Moto motorolie, SiDi laarzen en recent haalden we ook Ixon binnen als kledijproducent. Een mooi portfolio me dunkt.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Naast onze bandenrekken en de motor van Xavier Siméon, pronken we op onze stand vooral met de SiDi motorlaarzen. Het is een Europees product, gemaakt in Italië in de fabriek onder leiding van de tachtigjarige Signore Dino. SiDi levert niet enkel kwalitatieve en comfortabele laarzen, het is ook een typisch Italiaans designproduct dat veel mensen nauw aan het hart ligt.

Managing Director Bernard De Longueville is blij met de huidige structuur van de beurs.

Managing Director Bernard De Longueville is blij met de huidige structuur van de beurs.

3) Veel concurrenten kiezen ervoor om niet aanwezig te zijn, maar jullie wel. Waarom?

IP Store in zijn huidig vorm bestaat nu sedert een jaar, maar we zijn vanaf 2009 niet meer aanwezig geweest. Dat kon volgens mij niet. Als nieuwe eigenaar wil ik een nieuwe dynamiek in het bedrijf krijgen en dat moeten zoveel mogelijk potentiële klanten zien. Visibiliteit is dus de voordehandliggende reden van onze aanwezigheid. Daarbij komt nog dat het bedrijf dit jaar zijn 40ste verjaardag viert, reden genoeg om al onze producten nog eens extra in de spotlights te zetten.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

IP Store staat hier, zoals ik eerder zei vooral voor de zichtbaarheid naar de consumenten toe, maar zonder het B2B-aspect, zouden we hier niet staan. We zijn hier niet zozeer aanwezig om nieuwe dealers te zoeken, want de meesten in België zijn al klant bij ons. Toch is het een ideaal moment om contact te hebben met bestaande klanten en de zakenrelaties te onderhouden. Zeker nu we Ixon als nieuw merk binnengerijfd hebben, is het interessant om de producten aan al onze partners voor te stellen.

Wie het Sidi laarsje past, trekke het aan.

Wie het Sidi laarsje past, trekke het aan.

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

Voor mij is het Salon van Brussel een ideaal salon. Terwijl de motormarkt in de rest van Europa ligt te slapen, is januari in België steeds een positieve maand voor de verkoop. Dit is een privilege voor de hele sector, en dat hebben we volledig te danken aan dit salon, alle aanwezige standhouders, de media en uiteraard ook alle bezoekers. In tegenstelling tot beurzen als de Intermot of de Eicma wordt dit evenement georganiseerd door Febiac, onze eigen federatie en daar ben ik dan ook terecht trots op. En als er dan toch een kleine opmerking moet zijn, dan zou ik enkel willen vragen om een betere WiFi verbinding, op die manier is mijn mobiel bureau nog slagvaardiger.

Meer informatie: IPstore.be of ga langs stand 9 in paleis 3 op het motorsalon van Brussel.

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts