Bandenmerk Dunlop heeft geen introductie nodig. De roots van het merk gaan terug tot in 1889 en sinds mensenheugenis is het merk OEM leverancier voor meer motoren dan we kunnen opsommen. Daarbij komt nog eens dat het merk al enkele jaren furore maakt in de GP-racerij. Wij spraken met Bart Heyman, Key account manager bij Dunlop Tyres voor motoren in de Benelux.

Tekst: Arno Jaspers
Foto’s: Jonathan Godin

Accessoiristen op het salon (deel 7): 5 vragen aan Dunlop

Bart Heyman van Dunlop Tyres Benelux.

1) Met welke producten staan jullie hier?

De Dunlop truck staat hier in naam van Dunlop Motorsport en Dunlop Motorcycle tyres. Zoals je dus wel kan raden, gaat het hier uitsluitend over ons gamma motorbanden. Dat gamma is wel erg uitgebreid, gaande van race en on-road banden tot scooterbanden, on/off-road banden voor de trails en puur off-road rubber voor crossmotoren.

2) Welk item mogen de bezoekers zeker niet missen?

Eén van onze belangrijkste producten voor dit Autosalon is onze RoadSmart III. Dat is een sporttoer-band die mikt op een heel breed gamma aan motoren, gaande van zware GT’s tot dynamische middenklasse tweecilindertjes. Ten opzichte van de RoadSmart II biedt de III een ander profiel en een andere compound voor nog meer grip op droge en natte wegen, naast een preciezer stuurgedrag.

De Dunlop RoadSmart III: een nieuwe profiel voor betere grip en stuurkwaliteiten.

3) Veel concurrenten zijn niet meer aanwezig,
maar jullie wel. Waarom?

We staan hier vooral om visibiliteit te hebben richting de eindgebruiker. Het Autosalon is in onze branche het beste evenement om op korte tijd veel volk te bereiken. Bovenal vind ik het Autosalon trouwens een cultureel evenement waar je als deel van het Benelux motorwereldje toch enige verplichting hebt om aanwezig te zijn.Het is wel een geluk dat we hier kunnen staan met onze trailer, want dat spaart een hoop kosten uit die andere accessoiristen wel moeten maken.

4) Is jullie aanwezigheid op het salon vooral verdeler- of klantgericht?

We staan hier voornamelijk voor de consumenten, al is het salon uiteraard ook de ideale gelegenheid om het contact met de dealers te onderhouden. Ik zou durven gokken op een 70-30 verhouding in het voordeel van de eindgebruiker, want er zijn echt wel veel mensen die ons vragen komen stellen over het technische aspect van onze banden. Het is tenslotte een product dat iedereen nodig heeft, al is de kennis ervan soms redelijk beperkt. Een band is qua technische info nu eenmaal niet echt een heel toegankelijk product. Directe verkoop aan de eindconsument is er evenwel niet, daarvoor verwijzen we door naar de dealers.

Voor al uw bandenvragen één adres: de Dunlop-stand in paleis 3.

5) Hoe ziet voor u een ideaal motorsalon er uit?

Korter en krachtiger. Ik zou zelfs het risico durven nemen om een salon te organiseren puur en alleen voor motorfietsen, maar dan wel een maand later om dichter bij het voorjaar te zitten. Een verlengd weekend van vier dagen moet volstaan om de echte diehards op hun wenken te bedienen en tegelijkertijd gemotiveerde nieuwe motorrijders aan te trekken.

Meer informatie: www.dunlop.eu of ga langs bij de Dunlop stand in paleis 3.

Verwante verhalen

Accessoiristen op het salon: TOURATECH
Accessoiristen op het salon: EKO MOTORWEAR
Accessoiristen op het salon: ZEOTEC
Accessoiristen op het salon: AIROH
Accessoiristen op het salon: IP STORE
Accessoiristen op het salon: BIKE DESIGN

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts