Goedkoop racen bestaat niet. Maar om de kosten toch een beetje binnen de perken te houden, helpt het wel als je een betaalbare en betrouwbare motorfiets hebt die niet te veel slijtage-onderdelen vreet. Nadat Honda’s CB500 al enkele jaren aan populariteit won bij het vrije circuitrijden, zien we dit jaar de opstart van een heuse CB500 Trophy.


Moeten we Honda’s CB500 nog introduceren? Het oermodel van de jaren 90 staat nog steeds bekend als één van de ultieme opstapmotoren. Sympathiek en onverwoestbaar, dus geliefd bij een breed publiek. Maar wat als je er een set Dunlop Sportsmart TT’s op gooit en richting circuit trekt? Ok, je kan er moeiteloos nog 10 kilo aan overtollige stukken afhalen of misschien een setje raceveren monteren en dan ben je klaar voor trackfun.

Dat dachten Jeremy Goosen en Bruno Declercq ook, waarna ze samen met de organisatoren van het BK en de Belgian Twin Trophy een nieuwe klasse uit de grond stampten, puur en alleen voor Honda PC26 en PC 32, oftewel de nineties generatie CB500. Voor net geen 500 euro inschrijvingsgeld krijg je een heleboel fun terug, met onder andere 2 testdagen en 5 wedstrijden in Croix-en-Ternois, Hengelo, Mettet, Assen en Chimay. Let wel, het gaat hier uiteraard om competitie en dan heb je dus ook een licentie (Belgian Twin Stock) nodig.

Interesse? Meer info via de website https://www.cb500trophy.com

En wie geen zin heeft om zelf een CB500 te zoeken op 2dehands en om te bouwen, kan altijd eens te horen gaan in Frankrijk of in de U.K. (Thundersport) waar er al vele jaren met CB’tjes geracet wordt.

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts