Zoals we al aankondigden bij de presentatie van de Triumph Street Triple RS, krijgt ook de S een grondige update. Het meest opmerkelijke: een wel erg aantrekkelijk prijskaartje, al zit er een addertje onder het gras

De ‘S’ is voortaan geen 765, maar een 660cc.

De nieuwe Street Triple S is namelijk volledig gericht op het A2-rijbewijs met een 660cc triple die eenvoudig terug te tunen is. Verwacht je dus niet aan dezelfde prestaties vanop de vorige generatie S, en al helemaal niet aan die van de huidige RS. Dat neemt niet weg dat het een bom van een motor is voor een erg aantrekkelijk prijskaartje. A2-rijders weten wat te doen…

Hieronder vind je het volledige persbericht terug:

De Triumph Street Triple S gaat vol aanvalslust 2020 in. Hij krijgt een nog agressievere houding en een geheel nieuwe sportieve styling in lijn met het topmodel Street Triple RS. Met verbeterde technologie, topspecificaties en een hoogwaardige afwerking is de nieuwe Street Triple S de te kloppen motor in het sportbike-middensegment. Hij is licht, wendbaar en dynamisch. Triumph levert het karaktervolle 660 cc driecilinderblok nu ook in een versie met 35 kW (47,6 pk) vermogen. Dan volstaat een A2-rijbewijs om met de nieuwe Street Triple S te rijden. De nieuwe Street Triple S staat vanaf eind februari bij de dealer voor een prijs van € 8.300,- in België en € 10.400,- in Nederland.

Volledig A2-rijbewijs compliant met de karaktervolle 660 cc driecilinder.

  • Toegankelijk voor alle rijders door de combinatie van:  lage zithoogte, licht gewicht en A2-rijbewijs compliant blok, dat 35kW (47.6PS) vermogen levert
  • Verslavende prestaties en een directe gasreactie bij lage toeren tot aan het  middengebied dankzij 60 Nm maximum koppel bij 5.250 t/min
  • Door een Triumph-dealer aan te passen naar 70 kW (95,2 pk) maximum vermogen en 66 Nm maximum koppel
  • Rijk en diep driecilindergeluid met een opwindend inlaatgeluid
  • Volledig Euro 5 gehomologeerd

Veel agressievere, nieuwe styling net als het 2020 RS-model

  • Nieuwe opvallende dubbele LED-koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting
  • Sportievere en scherpere styling inclusief nieuw fly screen, luchtinlaat, zijpanelen en achterzijde
  • Nieuwe gerestylede spiegels met verbeterde instelbaarheid
  • Nieuwe kleuren met eigentijdse bestickering

Componenten met hoge specificaties

  • Dubbele voorremmen en enkelvoudige achterrem van Brembo, met ABS, voor veel remvermogen
  • Hoogwaardige Showa-vering
  • Pirelli Diablo Rosso III-banden
  • Signature Gullwing swingarm voor maximale stabiliteit bij hoge snelheden
  • Twee rijmodi (road en rain), waarbij de gasrespons en de traction control worden aangepast.

Speels, intuïtief, wendbaar en gemakkelijk te besturen

  • De perfecte allrounder, gebouwd voor verslavend rijplezier
  • Nog toegankelijker voor meer rijders

60+ originele accessoires voor betere prestaties, bescherming, comfort en stijl

  • Nieuwe, scrollende LED-indicatoren en Triumph Shift Assist quickshifter voor op- en terugschakelen zonder gebruik van de koppeling
  • Nieuwe, waterbestendige tanktas en tail pack met snelkoppelingsbevestiging
  • Nieuwe, op de kleur afgestemde belly pan en zadelafdekkap, plus een nieuw fly screen
  • Nieuwe mechanisch bewerkte spiegels en remoliereservoirs
  • Arrow slip-on uitlaat , verkorte kentekenplaathouder, verwarmbare handvatten, paddock stand

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts