KTM presenteerde gisterenavond de 2018 Freeride E-XC, oftewel de enduro waarmee KTM ook voet aan de grond hoopt te krijgen in de wereld van de elektrische motoren.

Je zou de nieuwe E-XC kunnen beschouwen als een update van de vorige Freeride E – het batterijpakket van de nieuw is ook inzetbaar op de oude – al is het dan wel een hele grondige. Zo werd de motor krachtiger (bijna 25 pk piekvermogen, 42 Nm) en het batterijleven verdubbelde, naast een hoop ingrijpende aanpassingen aan het rijwielgedeelte.

Voor de liefhebbers van e-bikes vermelden we er graag bij dat de nieuwe E-XC voortaan beschikt over een Sony Lithium-Ion batterij van 3,9 kWh die goed is voor zo’n 2 uur rijplezier. Vervolgens moet ze wel 75 minuten aan de lader om opnieuw 80% op te laden, of 110 minuten voor een volle batterij. Dit is een van de redenen waarom KTM broedt op een plan waarbij rijders de batterij en de lader kunnen leasen. Op die manier kunnen alle Freeride E rijders profiteren van nieuwe ontwikkelingen op het vlak van de batterij.

Op de prijsstelling van de nieuwe KTM E-XC is het nog even wachten, al vermelden we er graag bij dat de Freeride E in België 10.710 euro kostte.

         

 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Download de MaxxMoto App, voor iPhone of Androïd.

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.