Yamaha pakt op de Intermot uit met een facelift van de MT-09 (in MT-10 stijl), een aantal kleine aanpassingen aan de MT-10 én – last but not least–  een SP-versie van de MT-10.

Wat betreft de MT-09 lijsten we kort de ingrijpendste veranderingen op:

-Andere design, met opvallende dubbele koplamp

-Subframe 30mm korter, achterkant is in zijn geheel ingekort

-Slipperkoppeling

-Quickshifter voor het opschakelen, hetzelfde systeem als op de R1

-Aangepaste voorvering (andere compressiedemper plus compressie en rebound gescheiden voor betere afstelling en consistentie)

-5mm platter zadel

2017_yam_mt09_eu_bns4dsj_stu_001_03 2017_yam_mt09_eu_bns4dsj_act_006

2017_yam_mt09_eu_bns4dsj_act_005 2017_yam_mt09_eu_dpbmc_stu_001_03

 

 

 

MT-10 & MT-10 SP

De MT-10 was dé verrassing van 2016 en voor 2017 werd de quickshifter aangepast voor vlottere schakelbewegingen. Daarnaast werd ook het motormanagement aangepast voor een soepelere gasrespons. Het grote nieuws is dus de MT-10 SP, oftewel een MT-10 die een hoop pretspul vanop de R1 meekrijgt. In een lijstje:

– Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS)

– Full colour Thin Film Transistor (TFT) meter panel

– Exclusive YZF-R1M inspired colour scheme

2017_yam_mt10dx_eu_bwm2_stu_001_03 2017_yam_mt10dx_eu_bwm2_act_001

banner-janemaxxmoto-684x960

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts