Hoewel de eerste tests al achter de rug zijn, mogen we ons nog steeds aan teamvoorstelling verwachten. Dit keer is het de beurt aan Repsol Honda, dat de nieuwe 2017 RC213V onthulde in Indonesië.

Uiterlijk is er weinig veranderd aan de GP-motor, al merken we toch kleine verschilletjes ten opzichte van vorig jaar. De grootste aanpassing zit echter onder de kuipen, namelijk de herwerkte V4, waarvan wordt vermoed dat hij een ‘big bang’ configuratie gebruikt t.o.v. de ‘screamer’ waar Honda vorig jaar mee reed – en ook problemen ondervond.

Opvallend is de switch van Termignoni naar SC Projects voor de uitlaat, wat ook weer te maken kan hebben met de veranderde motorconfiguratie. Honda heeft nu immers nood aan power bij andere toerentallen dan voorheen. De grootste vorderingen moeten echter komen van de elektronica en het team heeft nog een laatste test voor de boeg vooraleer er knopen doorgehakt moeten worden voor het seizoen 2017.

Eén ding blijft wel als een paal boven water staan: Marquez blijft de topfavoriet.

 

a

marque

 

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts