Als we de jongens bij Asphalt&Rubber mogen geloven, krijgt BMW’s populairste paardje een grondige update.

Met de Intermot achter de rug, zou je verwachten dat de Duitsers reeds de grootste nieuwigheden onthuld hebben. Niets is minder waar, want er zijn minstens twee belangrijke modellen – de G310GS en een retro-allroad-RnineT – waar we nog op wachten. En nu is er dus nog groter nieuws.

Want draai of keer het hoe je wil: in onze contreien is de BMW R1200GS de belangrijkste motor op de markt. De grote GS is niet enkel een kassucces, want hij zorgde ook voor de heropleving van het hoogpoter-segment (en dus één van de belangrijkste shifts in de motormarkt van de laatste jaren).

Andere kuipen, veren en elektronica

Nu blijkt dat dat de dikste Beier voor volgend modeljaar een aangepast kuipwerk zal krijgen, naast aanpassingen aan de vering en de elektronica. Of BMW ook meer pk’s zal aanbieden, blijft nog maar de vraag. Indien ze het doen, zou het niet zijn om van de GS een completere motor te maken, enkel om de wedloop met de concurrentie aan te gaan. De laatste update van de GS dateert inmiddels van 2013, en sindsdien zijn er wel wat Adventure-bakken bijgekomen.

To be continued, op de EICMA (8 november).

banner-janemaxxmoto-684x960

About The Author

Zaakvoerder en hoofdredacteur van MaxxMoto.

Related Posts